Customer Services, beter, sneller en goedkoper…
Customer Services, beter, sneller en goedkoper. Dat is dé trend die zich nu echt heeft ingezet. Technologie vervult hierin een zeer belangrijke rol: analyse van spraakinteracties, de opkomst van video als contactmiddel met de klant, chatbots, gebruik van contactdata voor het doorvoeren van verbeteringen. Slechts enkele ontwikkelingen die van (grote) invloed zijn.
Maar is de organisatie klaar voor de toepassing van deze nieuwe technieken en past het bij de wensen die de klant heeft? Bepaald niet gemakkelijk om daar het juiste evenwicht in te vinden. Hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten tevreden zijn, terwijl de service betaalbaar blijft. E-mail, chat, WhatsApp, social media enzovoort, zet ik het in en hoe doe ik dat dan? Hoe houd ik grip op alle communicatiekanalen en welke platformen zijn hiervoor geschikt? Is de basis van mijn klantenservice, tevreden en blije klanten, eigenlijk wel solide genoeg?
Als organisatie loopt u tegen dit soort vragen aan. En hoe prettig is het dan te schakelen met iemand die bekend is met deze vraagstukken. Je helpt het roer om te gooien of “fine te tunen”. En het allerbelangrijkste, er voor zorgt dat het Customer Services team wordt meegenomen in deze ontwikkelingen.
Uitgevoerde projecten/werkzaamheden:
- Manager Klantenservice a.i. voor dienstverlener op het gebied van verbruiksafhankelijke afrekening van warmte en water in de vastgoedsector. Specifieke focus op proces- en performance verbeteringen (kwantitatief en kwalitatief).
- Volledige herinrichting klantcontactomgeving voor een financiële dienstverlener (advies en implementatie).
- Het inrichten en operationeel live trekken van klant contactcentrum (call, e-mail, social media en review websites) voor 3 grote landelijke Retail formules.
Vrijblijvend kennismakingsgesprek
Wilt u weten hoe ik uw vraagstuk aanpak? Stuur een e-mail of bel. We kunnen dan snel bepalen wat ik voor u kan betekenen.